اخبار


 

"فرشید درزاده" دانش آموز مصدوم حادثه خوابگاه چابهار که 90 درصد دچار سوختگی شده بود، دقایقی پیش در بیمارستان شهید مطهری تهران درگذشت.

به گزارش مهر، صبح روز چهارشنبه چهارم آبان ماه، در خوابگاه شبانه روزی دانش آموزی دبیرستان وابسته به دانشگاه علوم دریانوردی چابهار واقعه آتش سوزی در یکی از اتاقهای خوابگاه رخ داد که طی آن دو دانش آموز به نام های "قاسم حیرتی و قنبر قریب" فوت و سه تن دیگر آسیب جدی دیدند.

دقایقی پیش خالد بلیده از اقوام دانش آموز "فرشید درزاده" دگفت: فرشید ظهر امروز دوشنبه در بخش سی سی یو بیمارستان شهید مطهری تهران بر اثر سوختگی شدید درگذشت.

"برهان الدین بلیده" و "جمال رئیسی" نیز دو تن از دانش آموزان مصدوم این حادثه هم اکنون در بیمارستان شهید مطهری تهران بستری و تحت مداوا هستند.

 

به نقل از تابناک

 

مدیربرنامه ریزی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به برنامه ریزی برای ایجاد سومین قطب صنعت پتروشیمی ایران در چابهار اعلام کرد: بندر چابهار حدود 900 کیلومتر به بازارهای صادراتی محصولات پتروشیمی ایران نزدیک تر است.

رمضان اولادی در گفتگو با مهر از تدوین طرح آمایش سرزمینی در صنایع پتروشیمی ایران خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات انجام گرفته اجرای پروژه های مختلف پتروشیمی باید با معیارهای تعریف شده همخوانی داشته باشند.

به گفته مدیر برنامه ریزی شرکت ملی صنایع پتروشیمی نزدیکی به مبادی تامین خوراک، بازارهای فروش محصولات و وجود زیر ساختهای توسعه همچون راه آهن، جاده های دسترسی و اسکله های صادراتی از مهمترین معیارها برای ایجاد مناطق ویژه اقتصادی پتروشیمی است.
 
وی با اعلام اینکه هم اکنون مطالعات اولیه برای ایجاد سومین قطب توسعه صنعت پتروشیمی در بندر چابهار آغاز شده است، تصریح کرد: بندر چابهار حدود 900 کیلومتر به بازارهای صادراتی نزدیک بوده که با عبور خط لوله هفتم سراسری (صلح گازی) امکان تامین خوراک صنایع پتروشیمی در این منطقه فراهم است.
 
این مقام مسئول همچنین از منطقه پارس شمالی، جزیره قشم، کیش و لاوان به عنوان مناطقی که پتانسیل توسعه صنایع پتروشیمی را دارند یاد کرد و اظهار داشت: مطالعات ایجاد منطقه ویژه پتروشیمی در بندر چابهار به وزارت نفت ارائه شده است.
 
در همین حال پیشتر محمد حسن پیوندی با بیان اینکه برای پشت سر گذاشتن رقبای منطقه ای باید همچون عسلویه در سایر مناطق حاشیه خلیج فارس و دریای عمان برای توسعه صنایع پتروشیمی تمرکز کرد به مهر گفته بود: بر این اساس بندر چابهار یکی از پتانسیلهای جدید توسعه صنایع پتروشیمی به شمار می رود.
 
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با تاکید بر اینکه به ‌این منظور پیشنهاد انتقال میعانات گازی و گاز طبیعی به بندر چابهار با ساخت دو خط لوله مطرح شده است، اظهار کرده بود: ایجاد یک منطقه جدید برای توسعه صنایع پتروشیمی در بندر چابهار زمینه را برای تحقق اهداف چشم انداز محقق می کند.
 
به گزارش مهر، در حال حاضر 2 قطب برای توسعه صنایع پتروشیمی در بندر ماهشهر و عسلویه ایجاد شده است که هم اکنون 10 طرح پتروشیمیایی با ظرفیت هفت میلیون تن در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر در حال ساخت است.
 
در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه) هم 17 طرح جدید پتروشیمی با ظرفیت 27 میلیون تن در حال ساخت است که پیش بینی می شود با اجرای این پروژه ها در مجموع تا پایان برنامه پنجم توسعه ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران به 100 میلیون تن افزایش یابد.

به نقل از خبرگزاری مهر

 

فرماندار چابهار گفت: برای اجرای اولیه طرح هادی روستای کمب، مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال اختصاص یافته است.


به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، سیدعلی باطنی ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی اجرای طرح هادی روستای کمب چابهار در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: با توجه به تصویب طرح هادی روستای کمب و اختصاص یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای اجرای اولیه این طرح بر هماهنگی هر چه بیشتر ادارات ذی‌ربط در انجام سریع این طرح تاکید می‌شود. 
وی بر ساماندهی واگذاری زمین‌ها به افراد با هماهنگی بخشدار مرکزی و شناسایی از طریق شهرداری و مسکن و شهرسازی با اولویت طرح مسکن مهر و بررسی از طریق فرم ج تاکید کرد. 
فرماندار چابهار تصریح کرد: برای ساخت و ساز این واحدهای مسکونی روستایی مبلغ 75 میلیون ریال تسهیلات از طریق بنیاد مسکن به افراد پرداخت می‌شود. 
در این جلسه مقرر شد؛ کاربری‌های اداری و ستادی (آموزشی و بهداشتی) و... توسط مسکن و شهرسازی مشخص و به ادارات ارسال شود. 
در این جلسه همچنین مقرر شد؛ یک نسخه از طرح هادی روستای کمب به ادارات آب، برق و مخابرات به منظور خدمات‌رسانی به ساکنین روستا توسط بنیاد مسکن چابهار ارسال شود.

منبع: خبرگزاری فارس

 

 

عکس

عکس


اخبار
ورزش
فرهنگ
تاریخ
جغرافیا
عمومی
زیست وشیلات

می توانید بیشتر درباره چابهارببیند وبخوانید




آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: