به گزارش پايداري ملي، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در دیدار آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را امری بر خلاف انتظار همه جهانیان از جمله کشورهای مسلمان غیر شیعه و نیز غرب دانست و اظهار داشت: دشمن  هشت سال جنگ تحمیلی را  برای شکست اسلام و انقلاب بر ما تحمیل کرد، اما از این تهاجم سخت به جایی نرسید، به همین دلیل جنگ نرم را در دستور کار قرار داد.

وی با بیان این که به برکت انقلاب اسلامی توان نظامی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور روز به روز افزایش می یابد، افزود: غرب و دشمنان هم آرام ننشسته اند و تلاش زیادی برای از بین بردن انقلاب انجام می دهند.

استاد برجسته حوزه ادامه داد: دشمنان به دنبال تخریب زیرساخت‌های اعتقادی و فرهنگی مسلمانان به ویژه شیعیان هستند و سعی می‌کنند از این طریق در میان کشورهای اسلامی نفوذ کنند.

وی با بیان این که برخی کشورهای اسلامی همچون قطر و عربستان سعودی سرسپرده غرب و رژیم صهیونیستی هستند، گفت: امروز جنگ نرم بسیار سختی علیه جمهوری اسلامی در جریان است و ما نیز باید برای مقابله با دشمنان دست به کار شویم.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به تلاش وهابیت در برخی شهرهای جنوبی اذعان داشت: دولت قطر سه میلیارد دلار برای نفوذ وهابیت در استان‌های جنوبی ایران هزینه کرده است؛ آنها پروژه شیعه هراسی و ایران هراسی را در دستور کار قرار داده‌اند.

جلسات مناظره میان علمای شیعه و سنی برگزار شود

وی با بیان این که سلفی‌ها هجمه سنگینی علیه مکتب تشیع آغاز کرده‌اند، گفت: آنها سعی در بزرگ نمایی نقاط ضعف دارند و از این طریق به تبلیغ علیه شیعیان می‌پردازند.

این مرجع تقلید ادامه داد: باید جلساتی به منظور مناظره میان علمای شیعه و سنی برگزار شود تا حقانیت شیعه برای همگان اثبات شود.

وی حوزه علمیه را با مرزبان اسلام ناب دانست و گفت: حضرت امام(ره) به عنوان فرزند حوزه علمیه موجب تحول در سراسر جهان شدند؛ ما نیز باید تلاش کنیم حقیقت شیعه را به جهانیان معرفی کنیم و  این مسئله به فعالیت گسترده بین المللی نیاز دارد.
 

به گزارش پایيداري ملي، Nikita Vladimirovich Kuzmin ، Deniss Calovskis و Mihai Ionut Paunescu سه هکر نخبه 25، 27 و 28 ساله روسی بودند که با نوشتن Trojan به نام Gozi موجب آلوده شدن میلیون‌ها رایانه در سراسر جهان شدند.

این سه هکر روسی که اخیرا بازداشت شده اند بر اساس قوانین فضای تبادل اطلاعات این کشور پیش‌بینی می‌شود به 95، 60 و 67 سال زندان محکوم شوند.

Nikita همچنین متهم به همکاری با ایالات متحده برای سرقت اطلاعات 51 سرویس دهنده کشور رومانی با حجم 250 Terabyte است.

بدافزار Gozi  در سال 2005 تولید و تا چندین سال موجب به سرقت رفتن اطلاعات حساب بانکی و اعتبارنامه هزاران نفر در سراسر جهان شد.

در این میان 40 هزار رایانه متعلق به ایالات متحده شامل 160 کامپیوتر وابسته با ناسا نیز وجود داشت.

 

 مذهبي : دانلود کتاب آداب طب پزشکی در اسلام

نویسنده: علامه سید جعفر مرتضی عاملی
 
فارسی| 0.97 مگ | لینک مستقیم | PDF
 
 
طب اسلامی یا پزشکی اسلامی یکی از مشهورترین و شناخته‌ترین جنبه‌های تمدن اسلامی در جهان است و یکی از شاخه‌های علم است که مسلمانان در آن پیشرفت‌های بسیاری داشته‌اند. این مکتب پزشکی، که در آغاز تاریخ اسلام پدید آمد، نه تنها به خودی خود ارشمند است، بلکه پیوسته نزدیکی با دیگر دانش‌ها و به ویژه دانش فلسفه (طبیعیات فلسفه) داشته‌است. به همین دلیل‌است که از گذشته، در جهان اسلام، مرد حکیم پزشک نیز بوده است و فیلسوف و پزشک هر دو را با نام حکیم می‌خوانده‌اند. در کتاب آماده شده بطور کامل و در بیش از صد و پنجاه صفحه با آداب طب پزشکی در اسلام آشنا خواهید شد.
 
 
 
 
 
پسورد : www.farsibooks.ir
 

نویسنده: استاد علی اکبر خانجانی
 
فارسی| 1 مگ | لینک مستقیم | PDF
 
 
تاکنون هر انچه که تحت عنوان فلسفه های اسلامی به نگارش آمده است از فارابی تا بوعلی و سهروردی و تا ملاصدرا هیچکدام فلسفه اسلامی نیست زیرا قرآنی نیست. بلکه یا نگرش یونانی به اسلام و قرآن است و ارسطوئی و افلاطونی کردن آن و یا حداکثر نگرش اسلامی و قرآنی به فلسفه یونانی است. برای مثال فارابی و بوعلی اساساً از نوع اول هستند و سهروردی و ملاصدرا هم از نوع دوم و یا تلفیق و التقاط و توازنی از این دو می باشد. ما تلاش داریم زمینه ای برای فلسفه اسلامی مبتنی بر قرآن پدید آوریم و در این امر عظیم از علی (ع) که درب قرآن است و از محمد که شهر قرآن است و از خدای این دو که ناطق و صاحب و اراده قرآن است مدد می گیریم و امید یاری داریم. در این کتاب منظور از لغات فلسفه همان معنای اصیل و اساسی موجود در لغت است در زبان یونانی که به منای عشق به حقیقت می باشد.
 
 

ادامه مطلب

 


"با استناد به قانون جرايم رايانه ای دسترسی به تارنمای فراخوانده شده امكان پذير نمی باشد".

هنگام جستجو در اينترنت،وقتي اين عبارت بر صفحه مانيتور نقش مي‌بندد، نشان از اين دارد كه تارنمای مورد نظر "فيلتر" شده است. آنچه در ذیل خواهد آمد در خصوص فيلترينگ و نظارت بر اينترنت در كشورهاي جهان می باشد.

علل و زمينه پيدايش فيلترينگ
گسترش اينترنت زمينه اي را به وجود آورده که طيف وسيعي از اطلاعات بدون هيچگونه محدوديتي و فراتر از مرزهاي جغرافيايي در سراسر جهان منتشر شود و به نحو چشمگيري به يک رسانه ارتباطي و اطلاعاتي تبديل گردد. ضمن اينکه مخاطبان و کاربران اينترنت هم به همان اندازه افزايش مداومي داشته اند. خصوصيت و ويژگي اينترنت و سهولت انتشار مطالب و اطلاعات وعلاوه بر آن راحتي دستيابي به انواع مختلف اطلاعات در وب اعم از متن، صوت و تصوير و داده هاي گرافيکي متنوع، به اندازه اي شدت يافته است که در برخي موارد اطلاعات حاوي مطالب مخرب و زيانباري نيز در وب منتشر مي شود که زمينه سوء استفاده هاي مختلف را فراهم آورده است.
هرزه نگاري هاي جنسي به خصوص در زمينه سوء استفاده از کودکان، ترويج خشونت و فساد، خريد و فروش مواد مخدر و زيانبار، اشاعه اطلاعات خصوصي افراد و سازمانها، استفاده از اطلاعات وب در جهت اهداف تروريستي وموارد مشابه، ضرورت کنترل محتواي وب را ناگزيرساخته است، ولي اين کنترل و نظارت برانتشار اطلاعات در جوامع مختلف و بر حسب خط مشي هاي سياسي و فرهنگي هر جامعه اي نمودهاي متفاوتي داشته است. در برخي جوامع غربي تاکيد بيشتر بر عدم سوء استفاده از اطلاعات خصوصي افراد و جلوگيري از انتشار تصاوير جنسي کودکان و ممانعت از دسترسي سازمانهاي تروريستي به اطلاعات خاص و مهم است اما کنترل محتواي اينترنت در جوامع شرقي و مذهبي فراتر از موارد فوق است و نظارت شديد بر اشاعه افکار و عقايد سياسي در شبکه جهاني را نيز شامل مي شود.
بطور مثال در کشور چين که مقام اول را در جهان از نظر تعداد کاربران اينترنت داراست، نظارت گسترده اي بر محتواي اطلاعات سياسي صورت مي گيرد و كنترل جدي بر عقايد و انديشه هاي متضاد با حکومت کمونيستي چين در وب حاکم است و به اين منظور "پليس اينترنت" در اين کشور نيز با اين هدف شکل گرفته است.
عمده دلايل فيلتر كردن اينترنت در كشورهاي مختلف را مي‌توان در چهار تقسيم بندي كلي گنجاند: "مسائل سياسي"، "مسائل اجتماعي"، " مسائل امنيتي" و "مسائل اخلاقي".
آنچه باعث تفاوت مبنايي هر كشور براي فيلترينگ مي‌شود، ارزش هاي بنيادين مورد توجه در هر مقوله در آن كشورها است. در مجموع مي‌توان گفت تعداد كشورهايي كه در منطقه و جهان به نحوي با مساله فيلترينگ و سانسور در اينترنت مواجه هستند نسبتاً قابل توجه است.
كشورهايي مانند سوئد، فرانسه وآلمان در قاره اروپا و كشورهايي مانند هند، عربستان، كره جنوبي، مالزي و در مجموع آسيا به عنوان بزرگترين قاره دنيا و نيز كانادا داراي گسترده‌ترين ميزان تنوع فيلترينگ مي‌باشند.
گزارش زير بر تجارب ديگر كشورها در امر فيلترينگ و محدود کردن اینترنت مروري اجمالي دارد.
 

آمريكا
محدودسازی دسترسی کاربران به محتوای اینترنت در ایالات متحده‌ی آمریکا از نظام قانونی ویژه‌یی برخوردار است ولی به روشهای کاملاً حرفه‌یی و نامحسوس صورت می‌گیرد و از دسترسی اقشار مختلف جامعه به برخی تارنماهای خاص جلوگیری می کند. در این میان، سیاستهای کلان ایالات متحده در عرصه‌ی بین‌المللی نیز تاثیرگذار است.
در آغاز دوران رشد چشمگیر اینترنت در ده ی 90 و افزایش تصاعدی محتوا در آن، والدین آمریکایی تحت تاثیر چند مورد منتشر شده از اینترنت در رسانه های بزرگ، از دسترسی فرزندانشان به اینترنت به هراس افتادند و فشاری را آغاز کردند که منجر به تصویب "قانون نزاکت ارتباطات" ( Communications Decencey Act) در کنگره آمریکا شد. این قانون، فيلتر و مسدود ساختن محتویات “غیر اخلاقی” را مجاز دانسته است.
به دنبال تصویب این قانون، شرکت های سازنده نرم افزارهای امنیتی برای رایانه ها و شبکه ها، برنامه های فيلترينگي را عرضه کردند که یا در مبدا خدمات اینترنتی یعنی شرکت های “رسا” ISP و یا بصورت مجزا توسط شرکت ها یا کاربران عادی بر روی رایانه ها نصب می شوند.
بسیاری از شرکت های تولیدکننده برنامه های امنیتی تمایل ندارند برنامه هایشان را تحت عنوان "سانسور افزار"( Censorware) معرفی کنند. با توجه به جنبه منفی این عنوان، آنها عناوینی چون فیلترینگ را ترجیح می دهند. سانسور افزارها می توانند با یافتن کلماتی خاص در یک آدرس اینترنتی دسترسی به آن تارنما را مسدود کنند یا حتی در نمونه های پیشرفته تر، محتوای تارنما ها را نیز برای یافتن کلید واژه ها و تصاوير تعیین شده کاوش نمایند. البته هم اكنون برخي نرم افزار ها با عنوان detection porn در بازار وجود دارد كه ضمن تشخيص محتواي مستهجن به فيلتر نمودن آنها اقدام مي نمايد.
آدرس های اینترنتی وب تارنما های مورد نظر نیز می توانند به این برنامه ها شناسانده شده و مسدود شوند. نمونه های خانگی چنین نرم افزارهایی امکان فعال کردن “قفل والدین” Parental Lock را به پدر و مادران می دهد تا مانع دسترسی کودکان به تارنما های غیر اخلاقی شوند.
پس از حوادث يازدهم سپتامبر 2001 نيز، پاى دولت‌ها و حكومت‌هاى فراوانى به حيطه فيلترينگ باز شد و در اين ميان نقش كشورهاى اروپايى و به ويژه ايالات متحده پر رنگ‌تر از سايرين بود. ايالات متحده به عنوان پيشروترين كشور دنيا هم در زمينه به كارگيرى و توسعه تجهيزات اينترنت و هم در زمينه توليد محتواى اينترنتى، پس از حملات 11 سپتامبر، با چالشی جدى در مواجهه با اينترنت رو به رو شد و دولت اين كشور، قوانين محكمى را در اين مورد وضع كرد تا جايى كه حاميان حريم شخصى و آزادى‌هاى مدنى به اعتراضات گسترده‌اى عليه دولت بوش دست زدند. آمريكا در تاريخ 24 اكتبر 2001، قانونى تحت عنوان "لایحۀ میهن‌پرستی" (Patriot Act) را تصويب كرد كه به موجب آن، كنترل و نظارت بر تبادل داده‌هاى online كاربران، رنگ قانونى به خود مى‌گرفت؛ اين قانون كه در قالب مبارزه با تروريسم به تصويب رسيده بود، موجى از مخالفت‌ و اعتراض را هم در ميان جمهورى خواهان و هم در بين دموكرات‌ها برانگيخت. پياده‌سازى لایحۀ میهن‌پرستی كه به شدت از سوى دادستانى امريكا دنبال مى‌شد، در نوامبر 2003 رئیس جمهور با اعطاى اختيارات بيشتر به پليس امريكا -FBI- از اين نيرو خواست تا كليه اطلاعات مربوط به كاربران اينترنتى را، حتى براى تحقيقات غيررسمى، جمع‌آورى كند. از سوى ديگر، برخى ايالت‌هاى امريكا مثل پنسيلوانيا قوانين مخصوص به خود را براى فيلتر كردن محتواى اينترنتى دارند.
"لایحه‌ی محافظت کودکان از اینترنت" (CIPA) نیز یکی از مجموعه قوانین موضوعه‌یی است که کنگره‌ی آمریکا برای جلوگیری از دسترسی کودکان به محتوای غیراخلاقی تصویب کرده است. بر اساس این قانون که در 21 دسامبر سال 2000 به امضای بیل کلینتون، رییس‌جمهور وقت آمریکا رسید، مدارس و کتابخانه‌های عمومی موظف شدند تا براى انجام فعاليت‌هاى اينترنتى، فيلترهاى مربوط به تارنماهای غیراخلاقی، تارنماهای گپ اینترنتی (chat)، تارنماهای (social networking) و انجمن‌های گفت‌وگو را بر روی
كامپيوترهاى خود نصب كنند. اجراى نامناسب اين قانون با عنوان فيلتر شدن اشتباهى بعضى از تارنماها باعث شد تا برخى گروه‌هاى مدافع حقوق مدنى در سال 2002 به دولت بوش اعتراض كنند.
با تمام این اوصاف این قانون در سال 2003 میلادی توسط دیوان عالی ایالات متحده‌ی آمریکا به تصویب رسید. کنگره‌ی آمریکا، قوانین گوناگون دیگری را نیز برای کنترل دسترسی کودکان و نوجوانان به اینترنت به تصویب رسانده بود که نخستین آنها به سال 1934 میلادی برمی‌گردد.
تغيير رييس جمهور در امريكا نيز باعث تغيير در سياست نقض حريم خصوص افراد نشده و اوباما نيز پس از روي كار آمدن اقدام به تمديد قانون شنود در اين كشور كرد.
در ماه مارس سال 2008 میلادی، روزنامه‌ی نیویورک تایمز گزارشی منتشر کرد که کمپانی میزبانی وب (ENom) آمریکا، نام دامنه‌هایی که در لیست سیاه وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته‌اند را مسدود می‌کند. در این گزارش، به مسدود شدن تارنما یک آژانس توریستی اروپایی که تبلیغات سفر به کشور کوبا را منتشر کرده بود، اشاره شده است.در آمریکا
هم چنین در پی شکایات فراوان مهمانداران و مسافران خطوط هواپیمایی آمریکا از برخی کاربران در استفاده از تارنماهای غیراخلاقی با محتویات مستهجن، صاحبان شرکت های هواپیمایی به فکر فیلتر کردن این تارنماها افتاده اند."امریکن ایرلاینز " بعنوان نخستین شرکت در میان شرکت های فعال در خطوط هوایی آمریکا اقدام به مسدود کردن چنین تارنما هایی و برخورد با استفاده کنندگان از آنها کرده است. به این ترتیب کاربران اینترنتی از این پس امکان ورود به تارنما های غیراخلاقی را در هواپیما نخواهند داشت. این اقدام در حالی صورت می گیرد که برخی مسافران در مدت پرواز خود با ورود به اینترنت از تارنما های غیراخلاقی استفاده می کردند که این موضوع مورد اعتراض دیگر مسافران و مهمانداران هواپیما قرار گرفته و این رفتار را موجب صدمه دیدن سلامت اجتماع می دانستند. جهان نوشت، هواپیماهای امریکن ایرلاینز درحالی پیشگام فیلترینگ تارنماهای غیراخلاقی شدند که تا کنون شکایتی ازپروازهای این شرکت دراین مورده نشده است. بر این اساس نخستین فیلترینگ در هواپیمای بوئینگ مدل 200-767 به اجرا در آمده است.

جاسوسي دولت امريكا از سرويس جيميل
پس از اینکه وزیر ارتباطات استرالیا، «استفان کانروی» سیاست‌های حریم شخصی گوگل را به چالش کشید و این شرکت را تهدید به فیلتر کردن نمود، تارنما اخبار فناوری اطلاعات استرالیا با نقل پاسخ این شرکت، تأیید کرد که گوگل اجازۀ دسترسی دولت آمریکا به جیمیل را فراهم کرده است.
پس از تصویب لایحۀ میهن‌پرستی (Patriot Act) که توسط دولت بوش ارائه شده بود، دولت آمریکا اجازه یافت که کنترل گسترده و جامعی بر مخابرات و ارتباطات رایانه‌ای از جمله تلفن، فکس، ایمیل و ... داشته باشد. هر چند قبل از آن نیز چنین کنترل‌هائی با قواعد مشخص انجام می‌شد، اما هیچ‌گاه امکان کنترل کامل و گسترده‌ای به مانند این قانون در اختیار دولت قرار داده نشده بود.
در این میان، گوگل زیرساخت عظیمی را برای کنترل ارتباطات اینترنتی کاربران فراهم ساخته که به خوبی توسط دولت آمریکا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. هر چند گوگل ادعا کرده که تجسس در چارچوب قانون انجام می‌شود، اما طبعاً این قانون برای مردم کشورهایی که آمریکا با آن‌ها مشکل دارد، از جمله ایرانیان کاربردی ندارد.

 

تاریخچۀ جیمیل

از ابتدای راه‌اندازی جیمیل، به دلیل نقض حریم شخصی کاربران انتقادات زیادی به آن وارد شد. ایدۀ شاخص کردن ایمیل کاربران و جستجو در آن‌ها، نگهداری دائمی ایمیل‌ها، سیستم ثبت نام دعوت‌نامه‌ای و ایجاد فضای فراوان برای جلوگیری از حذف پیام‌ها همگی نکاتی بود که حتی پیش از راه‌اندازی سرویس ایمیل گوگل توسط رسانه‌های فعال در زمینۀ فناوری اطلاعات بر روی آن تأکید شده و کاربران از استفاده از جیمیل برحذر داشته می‌شدند. البته گوگل برای همۀ این‌ها توجیهی را عرضه می‌کرد: این اطلاعات را برای تبلیغات روی صفحات وب لازم داریم! پس از راه‌اندازی این سرویس ایمیل، به دلیل عدم وجود سرویس مشابه (حتی سرویس تجاری) در کشورمان، بسیاری از کاربران به استفاده از آن روی آوردند و حتی دعوت‌نامۀ این سرویس رایگان به جهت باکلاس بودن در بعضی نقاط تهران به قیمت‌هایی در حدود 50-100 هزار تومان خرید و فروش می‌شد. هم اکنون نیز بسیاری از هموطنانمان در مسائل خصوصی و تجاری و حتی دولتی از این سرویس بهره می‌گیرند.

ادامه مطلب

پيامی را در صحیفه نورانی حضرت امام ‏(ره) دیدم که برایم جالب بود و فکر می‌کنم جای تامل بسیار دارد. تاریخ این پیام در متن صحیفه بدین شکل درج شده است: «زمان: احتمالًا خرداد 67/ شوال 1408». این پیام خطاب به  مسئولین یکی از ارگان‌های کشور است، درباره سخنرانی‌های تند و توهین‌آمیز یکی از مسئولین آن مجموعه در خصوص یکی دیگر از مسئولین کشور که در یک مجموعه دیگر کار می‌کند.

از آنجا که نمی‌خواهم اسم و رسم افراد و مجموعه‌ها، حجاب و مانعی برای درک نکردن محتوای پیام شود و حاشیه، جای اصل را بگیرد، اسم افراد و مجموعه‌ها را پاک کرده‌ام. افرادی که متن اصلی پیام را می‌خواهند به صحیفه امام (ره) مراجعه نمایند!

 

امام خمینی (ره) - imam khomeini

«با سلام و آرزوى موفقيت براى شما و تمامى آنانى كه قلبشان براى پيروزى اسلام مى‏تپد. گاهى ديده مى‏شود كه بعضى از آقايان محترم در مسائلى وارد مى‏شوند كه موجب وهن [مجموعه اول] است. [مسئولین مجموعه اول] بايد توجه داشته باشند كه نبايد در مسائلى كه مورد درگيرى هست وارد شوند. از باب مثال در شأن [مجموعه اول] و حتى خود [یکی از مسئولین مجموعه اول] نيست كه به افراد مختلف تندى كند. اينكه ديگر روشن است كه روى منبر و يا هر كجا حرام است به مسلمانى نسبت كمونيستى داد. بر فرض كه ايشان بگويد من نسبت ندادم ولى اين را كه معترفند كه گفته‏اند: «مى‏گويند، آقاى [مسئول در مجموعه دوم] كمونيست است». آيا اين توهين و گناه بزرگ از شخصى كه [در مجموعه اول مسئول است]، است، آن هم به مسلمانى كه [در مجموعه دوم] است، شرعاً چه صورتى دارد؟ مادامى كه شما اينگونه عمل مى‏كنيد باز هم توقع داريد جوانان انقلابى تند، احترام شما را بگيرند.

آيا شخصى كه مى‏آيد نزد [مسئولین مجموعه اول] و مى‏گويد: اگر گناهى هم كرده‏ام توبه مى‏كنم، راه درستى را رفته است يا كسى كه روى منبر اين توبه را به عنوان ضعف [مسئول دوم] نقل مى‏كند؟ بحث بر سر خوبى و بدى [مسئولین مجموعه دوم] و ساير افراد نيست، بحث بر سر راه گناه و كج رفتن است. همه بايد توجه كنيم كه آلت دست بازيگران سياسى نشويم. بايد سعى شود آقايان به عنوان منبرى پرخاشگوى كه تا اين مرحله حاضر است پيش رود معرفى نشوند.

شما نگوييد، آنها به ما بد مى‏گويند و ما با اين صحبت‌ها جواب آنها را مى‏دهيم. آن‌ها كه به شما بد مى‏گويند، پست مقدس [مسئولیت در مجموعه اول] را ندارند. شما در مكانى نشسته‏ايد كه بايد خيلى از مسائل را با سكوت و وزانت خويش حل كنيد. حواستان را جمع كنيد كه نكند يكمرتبه متوجه شويد كه انجمن حجتيه‏اي‌ها همه چيزتان را نابود كرده‏اند. من به شما آقايان علاقه‏مندم ولى لازم مى‏دانم گاهى كه مسئله‏اى را مى‏بينم تذكر دهم.

والسلام عليكم و رحمةاللَّه و بركاته.»

روح‏اللَّه الموسوى الخمينى‏

صحيفه امام، ج‏21، ص: 614

بودجه 650 ميليون پوندي انگليس براي جنگ سايبري

                         


انگليس 650 ميليون پوند را براي تقويت دفاع سايبري خود تخصيص داده است که در واحد‌هاي سايبري مختلف هزينه خواهد شد که دفاع سايبري انگليس شامل توليد ويروس کامپيوتري براي حمله به دولت‌هاي دشمن نيز مي‌شود.

به گزارش فارس، به نقل از"ساندي تلگراف"، انگليس براي اولين بار اعتراف کرد که GCHQ (مرکز فرماندهي ارتباطات دولتي، از مخفي‌ترين مراکز جاسوسي انگليس است و تمامي ارگان‌هاي جاسوسي اين کشور قادر به استراق سمع، کنترل پيامک‌ها و همچنين ايميل‌ها در اين مرکز هستند) و وزارت دفاع در حال توسعه قابليتي هستند که انگليس ‌بتواند از آن براي راه‌اندازي حملات اينترنتي عليه دولت‌هاي دشمن و تروريست‌ها استفاده کند.دو واحد جداگانه در "گروه عمليات دفاع سايبري" در حال کار بر روي توانايي‌ تهاجمي براي حمله متقابل عليه دشمناني هستند که تلاش مي‌کنند حملات الکترونيکي عليه زيرساخت‌هاي حياتي انگليس ترتيب دهند.به احتمال زياد، آنها همچنين بدافزارهاي رايانه‌اي را طراحي خواهند کرد که مي‌توانند قابليت‌هاي متعارف يا هسته‌اي کشورهاي غيرهمسو با سياست‌هاي خود را مختل کند.اين امر، اقدامي در به رسميت شناختن اهميت استفاده از "ويروس" به عنوان يک سلاح جنگي است، هم براي جاسوسي عليه دشمن با استخراج اطلاعات و هم از طريق حمله به زيرساخت‌هاي عملياتي آنها.

نخست وزير انگليس با اعلام "راهبرد امنيت سايبري" جديد دولت، اظهار داشت: در حالي که اينترنت، بدون شک يک نيرو براي اهداف خوب سياسي و اجتماعي و همچنين يک عامل حياتي براي رشد اقتصاد ما است، ما ناچاريم تا در برابر تهديدات امنيتي از خود محافظت کنيم.

 

 

 

کتابهای پزشکی و آموزش کامپیوتر

حجامت و کاربرد آن

نسخه شفا

مراقبت از خون

پالايش پلاسما و فراورده هاي خوني و فوايد آن

سيفليس و اهداء کنندگان خون

Look Back در انتقال خون

ماساژ

کاربرد صحيح فراورده هاي خوني

خواص ميوه ها و سبزيجات

سلامتي

ويتامين ها

بيماري ها

راهنماي ويندوز ملنيوم

برنامه نويسي پاسکال

مقايسه برنامه نويسي C و پاسکال

آموزش Unix در 24 ساعت

آموزش Excel 95

آموزش Excel 2000

با کامپيوتر خود دوست شويد

آموزش HTML

آموزش JavaScript

مفاهيم اوليه شبکه

آموزش OutLook Express

آموزش PowerPoint 2000

آموزش Unix (مقدماتي)

آموزش Unix (پيشرفته)

نقش مسيرياب (Router) در شبکه

معماري سيستم هاي کامپيوتري

برنامه نويسي شبکه به کمک TCP/IP

آموزش TCP/IP

آموزش VB.NET

آموزش Windows 2000

Windows 2000 را بهتر ياد بگيريم

آموزش Windows 98

آموزش Word 2000

آموزش Word (پيشرفته)

تنظيم Windows از طريق Registry

Scanner

فعال سازي محصولات ميکروسافت

آموزش ActiveX در 21 روز

آموزش Linux در 24 ساعت

استفاده از Access و HTML براي تهيه وب ليستهاي قابل مرور

IT در رسانه ها

راهنماي پيشرفته VB.NET

VB.NET

ضروريات Net FrameWork

VRML چيست

آموزش FrontPage XP

بر فراز موتورهاي جستجو

آموزش اينترنت (مقدماتي)

آموزش اينترنت ( پيشرفته )

دنياي مجازي در اينترنت

نكات و حقه هاي جستجوگري در اينترنت

نامه الکترونيکي

معرفی PHP

C# .NET Web Developers Guide-1

مقدمه ای بر ASP.NET

کتاب الکترونيکي اشعار سهراب

کتاب الکترونيکي آموزش آشپزي

کتاب الکترونيکي نکات اينترنتى

سینوهه پزشک مخصوص فرعون

رساله توضيح المسايل

کتابهای انگلیسی مجموعه

قرآن كريم با ترجمة همزمان عربي و انگليسي

وضو و نماز زبان: انگلیسی

تربيت كودكان در اسلام زبان: انگلیسی

كتاب حج زبان: انگلیسی

گفتگوي اسلام و مسيحيت نويسنده: اچ ام باگيل زبان: انگلیسی

تساوي حقوق مرد و زن در اسلام نويسنده: پروفسور جمال بداوي زبان: انگلیسی

آيين راستين زبان: انگلیسی

در مورد اعياد اسلامي نويسنده: عبدالمجيد علي حسن زبان: انگلیسی

ترجمه كامل قرآن كريم به زبان انگليسي

روزه داری نویسنده: ابوهتیم القوسی زبان: انگلیسی

کتابهای اعتقادات اسلامی زبان: انگلیسی

کتاب روزه زبان: انگلیسی

اجرای مراسم و مناسک حج و عمره نویسنده: شیخ محمد الاتیمین زبان: انگلیسی

 

کتابهای دینی مرکز فرهنگی امام علی (ع)

اسلام و مقتضيات زمان 1

اعتقاد ما

امام شناسى ( 1 )

امام شناسى ( 2 )

امام شناسى ( 3 )

امام شناسى ( 4 )

امام شناسى ( 5 )

امام شناسى ( 6 )

امام شناسى ( 7 )

امام شناسى ( 8 )

امام شناسى ( 9 )

امام شناسى ( 10 )

امام شناسى ( 11 )

امام شناسى ( 12 )

امام شناسى ( 13 )

امام شناسى ( 14 )

امير المؤمنين اسوه وحدت

بازگشت به نهج البلاغه

بخشى از زيباييهاى نهج البلاغه

پرتوى از نهج البلاغه

تاريخ اسلام از آغاز تا هجرت

ترجمه شرح نهج البلاغه ابن ميثم [1 ]

ترجمه شرح نهج البلاغه ابن ميثم [2]

ترجمه شرح نهج البلاغه ابن ميثم [3]

ترجمه شرح نهج البلاغه ابن ميثم [4]

ترجمه شرح نهج البلاغه ابن ميثم [5]

ترجمه نهج البلاغه (انصاريان)

چهل حديث روزه

چهل حديث ‏سيره علوى

چهل حديث غدير

دو نامه سياه و سپيد

زيارت

زندگانى تحليلى پيشوايان ما ائمه دوازده گانه ( ع )

زندگانى حضرت محمد ( ص )

زندگانى فاطمه زهرا ( س )

سيره معصومان ( 3 )

سيرى در نهج البلاغه

سيماى امير المؤمنين على عليه السلام

شرح بر صد كلمه أمير المؤمنين على عليه السلام

شرح نهج البلاغه (جعفرى) [1]

شرح نهج البلاغه (جعفرى) [2]

شرح نهج البلاغه (جعفرى) [3]

شرح نهج البلاغه (جعفرى) [4]

شرح نهج البلاغه (جعفرى) [5]

شرح نهج البلاغه (جعفرى) [6]

شرح نهج البلاغه (جعفرى) [7]

شرح نهج البلاغه (جعفرى) [8]

شرح نهج البلاغه (جعفرى) [9]

شرح نهج البلاغه (جعفرى) [10]

شرح نهج البلاغه (جعفرى) [11]

شيعه در اسلام

على از زبان على

على كيست؟

على(ع) معيار كامل

فقهاى نامدار شيعه

فرهنگ عاشورا

مأخذ حديث از ديدگاه شيعه

مباحث و مقالات كنگره بين المللى نهج البلاغه

ولايت فقيه در حكومت اسلام ( 1 )

ولايت فقيه در حكومت اسلام ( 2 )

ولايت فقيه در حكومت اسلام ( 3 )

کتابهای مرکز جهانی اطلاع رسانی آل البیت

مراحل اخلاق در قرآن كريم آيت الله عبدالله جوادى آملى

مبادى اخلاق در قرآن كريم آيت الله عبدالله جوادى آملى 2

مبانى هنرى قصه‌هاى قرآن سيد ابوالقاسم حسينى (ژرفا)

مصونيت قرآن از تحريف محمد شهرابى فراهانى

قواعد وقف و ابتدا در قرآن دكتر محمد كاظم شاكر

قرآن و قرآن پژوهى بهاء الدين خرمشاهى

علوم طبيعت در قرآن

علوم قرآنى آيت الله محمد هادى معرفت

طبقات مفسران شيعه (ج 5) عبدالرحيم عقيقى بخشايشى

طبقات مفسران شيعه (ج 4) عبدالرحيم عقيقى بخشايشى

طبقات مفسران شيعه (ج 3) عبدالرحيم عقيقى بخشايشى

سيماى حافظان نور سيد مجتبى حسينى

روشهاى تفسير قرآن

ذوالقرنين در قرآن محمد رضا امين زارع

درسنامه علوم قرآنى حسين جوان آراسته

تفسير سوره فاتحة الكتاب سيد جلال الدين آشتيانى

تفسير جوامع (ج 6) ابو على ابن الحسن الطبرسى

تفسير جوامع (ج 5) ابو على ابن الحسن الطبرسى

تفسير كوثر (ج 6) يعقوب جعفرى مراغى

تفسير كوثر (ج 5) يعقوب جعفرى مراغى

تفسير كوثر (ج 4) يعقوب جعفرى مراغى

تفسير كوثر (ج 3) يعقوب جعفرى مراغى

تفسير كوثر (ج 2) يعقوب جعفرى مراغى

تفسير كوثر (ج 1) يعقوب جعفرى مراغى

تفسير و تفاسير شيعه (قرن يكم تا پانزدهم)

برگزيده تفسير نمونه (ج 5) زير نظر آيت الله مكارم شيرازى

برگزيده تفسير نمونه (ج 4) زير نظر آيت الله مكارم شيرازى

برگزيده تفسير نمونه (ج 3) زير نظر آيت الله مكارم شيرازى

برگزيده تفسير نمونه (ج 2) زير نظر آيت الله مكارم شيرازى

برگزيده تفسير نمونه (ج 1) زير نظر آيت الله مكارم شيرازى

انوار از قرآن بنياد پژوهشهاى اسلامى

اخلاق در قرآن كريم (ج 2) آيت الله ناصر مكارم شيرازى

اخلاق در قرآن كريم (ج 1) آيت الله ناصر مكارم شيرازى

آشنايى با سوره ها جواد محدثى

آشنايى با قرآن ميرزا باقر حسينى زفره اى اصفهانى

سيرى در علوم قـرآن يعقوب جعفرى

رسم الخط مصحف ترجمه يعقوب جعفرى

سيماى امام على (ع) در قرآن ترجمه يعقوب جعفرى

تفسير سوره يوسف (ع) يعقوب جعفرى

آموزش قرآن عبد الرحيم موگهى

انديشه تفسيرى علامه شعرانى سيد محمد رضا غياثى کرمانى

عطر ولايت شيخ حبيب الله صادقى

مسند نويسى در تاريخ حديث دكتر سيد كاظم طباطبائى

ميزان الحكمه (ج 14) آيت الله محمد محمدى رى شهرى

ميزان الحكمه (ج 13) آيت الله محمد محمدى رى شهرى

ميزان الحكمه (ج 12) آيت الله محمد محمدى رى شهرى

ميزان الحكمه (ج 11) آيت الله محمد محمدى رى شهرى

ميزان الحكمه (ج 10) آيت الله محمد محمدى رى شهرى

ميزان الحكمه (ج 9) آيت الله محمد محمدى رى شهرى

ميزان الحكمه (ج 8) آيت الله محمد محمدى رى شهرى

ميزان الحكمه (ج 7) آيت الله محمد محمدى رى شهرى

ميزان الحكمه (ج 6) آيت الله محمد محمدى رى شهرى

ميزان الحكمه (ج 5) آيت الله محمد محمدى رى شهرى

ميزان الحكمه (ج 4) آيت الله محمد محمدى رى شهرى

ميزان الحكمه (ج 3) آيت الله محمد محمدى رى شهرى

ميزان الحكمه (ج 2) آيت الله محمد محمدى رى شهرى

ميزان الحكمه (ج 1) آيت الله محمد محمدى رى شهرى

دراية الحديث كاظم مدير شانه چى

چهل حديث غدير محمود شريفى

آشنايى با صحيفه سجاديه استاد شهيد مرتضى مطهرى

صحيفه سجاديه (متن وترجمه) ...

تفسير سوره يوسف (ع) يعقوب جعفرى

اعجاز عددى و نظم رياضى قرآن عباس يزدانى

پژوهشى در علوم قرآن حبيب الله احمدى

دو مقاله (منهج تفسيرى قرآن ـ اعجاز قرآن) سيد حسن ابطحى

صحيفه سجاديه (متن و ترجمه) ...

فرهنگ ادب اخلاق

دامن دامن حكمت محمد رضا رنجبر

از ساحل به دريا جواد محدثى

در ساحل غدير احمد احمدى بيرجندى

نسخه‌هاى خطى سيّد حسن نقيبى

مهماندارى در اسلام ...

استقامت آيت الله سيد رضا صدر

اهميت تقوى آيت الله سيد محمد شيرازى

ناى حكمت جواد محدثى

مراحل اخلاق در قرآن كريم آيت الله عبدالله جوادى آملى

مبادى اخلاق در قرآن كريم آيت الله عبدالله جوادى آملى

گامى در مسير جواد محدثى

عشق برتر جواد محدثى

صد حكايت تربيتى مرتضى بذرافشان

سلامتى تن و روان دكتر محمود بهشتى

رضا فرزند صالح لطف اللّه مهدوى

رشد در دوران اوليه كودكى على آخشينى

درسى از يك دوست رحيم كارگر

دوست يابى بنياد پژوهشهاى اسلامى

در محضر عارفان واصف بادكوبه‌اى

دلنامه و خداىنامه مجتبى آوريده

دروغ سيد رضا صدر

درآمدى بر عرف ...

حديث معراج سيد محمد رضا غياثى كرمانى

حديث بى كم و بيشى (شرح گلشن راز) مهندس محمد كاظم محمدى

جوانان در طوفان غرايز همت سهراب پور

تربيت كودك در جهان امروز دكتر احمد بهشتى

پرتوى از اسرار نماز محسن قرائتى

پرواز با نماز محمد حصارى

با جوانان آيت الله لطف الله صافى گلپايگانى

از ژرفاى نماز ...

آيين بندگى (ترجمه عده الداعى) مترجم غفارى ساروى

آزادى عباس يزدانى

از اوج آسمان على اكبر مظاهرى

اخلاق معاشرت جواد محدثى

اخلاق در قرآن كريم (ج 2) آيت الله ناصر مكارم شيرازى

اخلاق در قرآن كريم (ج 1) آيت الله ناصر مكارم شيرازى

تجربه شيرين ندامت محمد حسين يوسفى

بهشت آرزوها محمد حسين يوسفى

تعليم و تعلم ...

تجليات حكمت و هنر اسلامى نور مراد محمدى

رشد فكرى در جامعه اسلامى آيت الله سيد محمد شيرازى

با ماهواره چه بايد كرد؟ آيت الله سيد محمد شيرازى

فرهنگ عاشورا آيت الله سيد محمد شيرازى

آزادى عباس يزدانى

هنر از ديدگاه رهبرى مقام معظم رهبرى

مبانى هنرى قصه‌هاى قرآن سيد ابوالقاسم حسينى (ژرفا)

عمه شهر بانو ناهيد طيبى

آيين تزكيه جمعى از مؤلفان

ميراث جاويد ...

فرهنگ واژگان ادبى حيدر محلاتى

دانستنيهاى اسلامى سيد مصطفى حسينى دشتى

تاریخ سیره اهل بیت

فروغى از كوثر الياس محمدبيگى 

سيرى در نهج البلاغه مرتضى مطهرى 

عبقرى الحسان مرحوم حاج شيخ على اكبر نهاوندى (ره ) 

بانوى كربلا سيدباقر خسروشاهى 

مهر بيكران محمد حسن شاه آبادى 

نقش رهبرى حضرت رضا (ع) آيت الله سيد محمد شيرازى 

نگرشى كوتاه به زندگانى حضرت زهراء (س) آيت الله سيد محمد شيرازى 

برگزيده تاريخ پيامبر اسلام (ص) دكتر محمد ابراهيم آيتى 

عصمت آيت الله شيخ جعفر سبحانى 

اميرالمؤمنين على (ع) خورشيدى در افق بشريت سيد محمد شيرازى 

همگام با اهل بيت (ع) هاشم موسوى 

نامه ها و ملاقاتهاى امام حسين (ع) على نظرى منفرد 

فاطمه (س) گلواژه آفرينش دفتر تبليغات اسلامى (واحد خواهران) 

سيرى در سيره ائمه اطهار (ع) استاد شهيد مرتضى مطهرى 

سيره نبوى استاد شهيد مرتضى مطهرى 

زندگانى حضرت زهرا (س) سيد جعفر شهيدى 

زندگانى تحليلى پيشوايان (ائمه معصومين) عادل اديب

خاطرات اميرالمؤمنين (ع) شعبان صبورى

خاندان عصمت سيد تقى واردى

سيره و سخن پيشوايان سيد رضا صدر

پيشواى هشتم هيئت تحريريه موسسه اصول دين قم

پيشواى هفتم هيئت تحريريه موسسه اصول دين قم

پيشواى پنجم هيئت تحريريه موسسه اصول دين قم

پيشواى سوم هيئت تحريريه موسسه اصول دين قم

پيشواى دوم هيئت تحريريه موسسه اصول دين قم

اهل بيت كليد مشكل ها دكتر محمد سماوى

امام حسين و عاشورا از ديدگاه اهل سنت مركز پژوهشهاى اسلامى صدا و سيما

نظرات سياسى در نهج‏البلاغه دكتر محمدحسين مشايخ فريدنى

نظرات سياسى در نهج‏البلاغه دكتر محمدحسين مشايخ فريدنى

فروغ ولايت آيت الله شيخ جعفر سبحانى

اهل بيت در آيه تطهير محمد سپهرى

وضوى پيامبر (ص) سيد على شهرستانى

مسند فاطميه ...

مخالفت وهابيت با قرآن و سنت عمر عبدالسلام

سلفيه , بدعت يا مذهب ؟ دكتر محمد سعيد رمضان البوط

سرزمين اسلام غلامرضا گلى زواره

طبايع الاستبداد يا سرشتهاى خودكامگى آيت الله سيد محمد شيرازى

تشيع كاول هيلن براند

نكاتى از تاريخ سياسى اسلام آيت الله سيد محمد شيرازى

منطق استعمار آيت الله سيد محمد شيرازى

افغانستان در تحول اسلامى كانون گفتمان دينى

غدير از ديدگاه اهل سنت مركز پژوهشهاى صدا و سيما

شيعه در اسلام علامه سيد محمد حسين طباطبائى

اماكن زيارتى و سياحتى عراق محمد رضا قمى

اسلام و مقتضيات زمان (ج 1) شهيد مرتضى مطهرى

دين پژوهى در خراسان عصر اموى حسين عطوان

آثار اسلامى مكه و مدينه رسول جعفريان

با من حرف بزن ...

جاذبه ودافعه على (ع) استاد شهيد مرتضى مطهرى

سخنان حكمت آميز نهج البلاغه ...

جامعه علوى در نهج البلاغه عبدالحسين خسرو پناه

مصنفات شيعه (ج 6) بنياد پژوهشهاى اسلامى

مصنفات شيعه (ج 5) بنياد پژوهشهاى اسلامى

دائرة المعارف تشيع ...

بانوى كربلا (حضرت زينب عليها السلام) سيد رضا صدر

امامت در پرتو كتاب و سنت مهدى سماوى

غدير از ديدگاه اهل سنت مركز پژوهشهاى صدا و سيما

فضائل امام على (ع) اكبر اسد على زاده

آقا بزرگ تهرانى محمد صحتى سردرودى

استقامت سيد رضا صدر

بيدارگران اقاليم قبله محمد رضا حكيمى

دين پژوهى در خراسان عصر اموى حسين عطوان

آشنايى با صحيفه سجاديه استاد شهيد مطهرى

نظرات سياسى در نهج البلاغه دكتر محمد حسين مشايخى فريدنى 

تعداد صفحات : 4

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد